Leštěná kola leštění hliníkových kol, dílů a příslušenství nejen pro motorky, ale také pro auta nebo plachetnice

 

Leštěním lze opravit i odřené hrany např. od obrubníků, či mapy vzniklé korozí.

Vyleštěné límce zvýrazní kolo na motocyklu, zvýší atraktivitu a odlišíte se od ostatních.

Pro dotazy na vyleštění kol či dílů je nejlepší zaslat foto kola či dílu.

IMG_1047.jpg

 

Leštění

Jedná se zde o klasické leštění, tj. leštění pomocí ručního nářadí, či přípravků, z tohoto
důvodu je komplikovanější leštění složitějších kol a dílů.
Toto se řeší tzv. strojním leštěním, kde se díl zavře do leštícího boxu, kde je tryskán leštícími
částečky (speciální dřevěné, nebo plastové perličky), přičemž nedochází k zatáhnutí povrchu
(zakonzervování), jako u klasického leštění.
Rozdíl mezi klasický a strojním leštění není na první pohled patrný, při bližším prozkoumání
jsou vidět u strojního leštění jemné dolíčky po tryskání, ve kterých se lépe usazuje nečistota
a je větší možnost počátku koroze (zčernání, nebo mapy na povrchu). Při klasickém leštění je
povrch hladší, o malinko lesklejší a snadnější na údržbu.
Strojní či klasické leštění potřebuje alespoň základní údržbu pro co nejdelší lesk a zamezení
koroze, údržba je takřka stejná.

 

Postup leštění

Jen ve stručnosti, co se děje s Vašimi koly:
Nejprve se mechanicky odstraní povrchová úprava, barva, lak (jen z míst, která budou
leštěná
). Následně se povrch sbrousí do hladka, od hrubého brusiva do jemného, dle možností
se vybrousí nerovnosti, škrábance, koroze, či možné chemické poškození. Pokud je povrch
bez zjevných nerovností a vad, jsou kola připravena na rozleštění, přičemž se používá
opravdu jemné brusivo (2000 a výše}. Rozleštění je zakončeno zatáhnutím povrchu pomocí
konzervačního oleje a následné vyčištění a zakonzervování leštěnkou na hliník. Po umytí
čistícím a konzervačním přípravkem a vodou se kola vysuší a povrch se znova přetře
leštěnkou na hliník, aby ochrana povrchu byla pokud možno co nejdokonalejší.
Pokud se kola zasílají poštou, jsou bezpečně zabalena, aby nedošlo k jejich poškození i při
hrubším zacházení přepravce. Většinou se vrací v původním obalu (nejlépe krabice).

Kola se po vyleštění nijak nelakují, povrch je příliš hladký a mastný nato, aby na něj přilnul
bezbarvý lak, pokud povrch chemicky odmastíte, může dojít k jeho zmatnění a zešednutí.

 

Údržba kol

Popsaná údržba a přípravky je samozřejmě jen doporučení, nikoliv nutnost.
Znečištěná kola se nejprve nastříkají čistícím prostředkem pro motorky (Motowasch),
nechá se působit dle návodu a poté se opláchnou proudem vody. Měkkým hadrem, či jelenicí
se vysuší a vyleští od šmouh. Cca 3-4x za sezonu je vhodné takto umytá kola přeleštit ručně
pomocí měkkého hadru a leštěnkou na hliník (Alu-Magic). Stačí malé množství leštěnky
rozetřít rovnoměrně po povrchu, chvíli šmrdlat a pak čistou částí hadru setřít do leskla.
Kola neutírejte za sucha, když je na nich hrubší prach, můžou se jemně poškrábat, ale to jde
spravit leštěnkou na hliník, není potřeba opětovné rozleštění.

Na leštěný hliník nepoužívejte silichrom (povrch zešedne), nebo jiné podobné přípravky,
ani čistič na disky určené pro automobily, obsahují látky, které naleptávají povrch hliníku,
ani Arvu a jiné agresivní čističe a rozpouštědla. Všeobecně nepoužívejte přípravky, kde je
v návodu k použití varování „Nepoužívat na místa kde je poškozen lak“
V případě použití hrozí naleptání povrchu, či vyžrání map, poté je nutné kola znovu
vybrousit a rozleštit.

Při dodržení jednoduché údržby Vám kola vydrží lesklá po spoustu let.

 

Přeji nádherné počasí a mnoho šťastných kilometrů.

 

Přípravky se kterými jsem spokojen při údržbě leštěných kol a motorky

moto_wash.jpgalu_magic.jpg